Het team Toezicht & Handhaving gaat vanaf 1 mei zes weken lang extra inzet plegen op de top 5 van grootste ergernissen van bewoners. De afgelopen periode konden deze op verschillende manieren kenbaar worden gemaakt. Dit is, niet geheel verrassend, de top 5:

1. Parkeeroverlast
2. Grofvuildumping
3. Onveilige situaties rond scholen
4. Verkeerd aanbieden huisvuil
5. Overlast rond hangplekken en in het openbaar gebied (algemeen)

Wijkboa Andy en zijn collega's gaan op deze ergernissen 30 uur per week, dus in totaal 180 uur, extra handhaven. Wat dit heeft opgeleverd, wordt rond begin juli teruggekoppeld.

Op de stemformulieren zijn natuurlijk nog veel meer ergernissen genoemd. Van hondenpoep tot rondslingerende winkelwagentjes, en van auto's die over het fietspad rijden tot lang geparkeerde aanhangwagens. Ook deze zaken worden door de handhavers meegenomen. Meldingen van zaken waar andere gemeentelijke afdelingen over gaan, zoals woonoverlast en uitbuiting van huurders, zijn doorgezet naar de betreffende afdelingen.

Meldingen van bewoners helpen het team Toezicht & Handhaving de wijk leefbaar, schoon en veilig te houden. De snelste manieren om te melden zijn telefonisch (op nummer 14010), per e-mail (op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en via de app BuitenBeter.